Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Missi ejes og drives af:A-Z ISENKRAM ApS ,

Adresse : Rørvang 11, 2620 Albertslund

Mail: info@missi.dk Tlf: 53709120 CVR nr.: 19527891

Betalingskort På vores webshop kan du benytte følgende betalingskort: – Dankort – VISA/Dankort – MasterCard – VISA – VISA Electron – American Express – JCB – Mobilepay.

Missi.dk gemmer ikke dine oplysninger, og der tages ikke gebyr ved betaling på webshoppen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner og indeholder moms, danske afgifter, told mv.

 

GRATIS FRAGT

Fragten er gratis ved køb over 999 kr. (Til Post Danmark Pakkeshop eller Døgnboks) Ved køb over 3000 kr. er fragten gratis uanset leveringsmetode Levering til Post Danmark Pakkeshop eller Døgnboks (49 kr.) (GRATIS ved køb over 999kr.) Vælg et afhentningssted tæt på dig. Du får en SMS og en mail så snart pakken er klar til afhentning. Heri står det Pakkeboks ID-nr. som du skal bruge hvis du henter pakken i en Pakkeboks (du kender den måske også under navnet Døgnposten). Automaten er åben døgnet rundt. En Pakkeshop er et Post Danmark udleveringssted, typisk med udvidede åbningstider, da de ligger i supermarkeder og lignende. Forsendelse til adresser i Danmark (69 kr.) Pakken leveres med Post Danmark direkte til din privatadresse eller erhvervsadresse. Hvis du ikke er hjemme kan du afhente pakken på posthuset næste dag.

Varer som bestilles på Missi sendes med Post Danmark med et Track-and-Trace-nummer.

 

Leveringstid

Ved ordrer til levering i Danmark er leveringstiden 1-6 arbejdsdage fra ordredatoen. Bemærk at der kan forekomme ekstra leveringstid på varer, som skal bestilles hjem direkte fra leverandøren. Skulle dette ske, får du besked via mail. Al forsendelse sker med Post Danmark. Vi sender kun inden for Danmarks grænser.

Bemærk : Ved forsendelser op til højtider og kampagne perioder kan der forekomme længere leveringstider end normalt.

Fortrydelsesretten

Fortryder du købet hos Missi, har du som forbruger altid 30 dages fuld bytteret og 14 dages fuld returret fra den dag du modtager varen. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Ved brug af fortrydelsesretten skal du inden 14 dage fra modtagelsen sende os en meddelelse via e-mail eller almindelig brev og give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Adresse A-Z ISENKRAM ApS  Herlev Hovedgade 131 , 2730 Herlev   info@missi.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

www.missi.dk

Herlev Hovedgade 131

2730 Herlev

E-mail: info@missi.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Missi Webshop – www.missi.dk Missi , A-Z ISENKRAM ApS , Herlev Hovedgade 131 , 2730 HERLEV

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Missi Webshop – www.missi.dk Missi , A-Z ISENKRAM ApS , Herlev Hovedgade 131 , 2730 HERLEV

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dit navn, kontaktoplysninger og adresse til Post Danmark, således at disse kan levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos A-Z ISENKRAM ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på missi.dk er AZ Isenkram Aps.

Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: 
info@missi.dk

Oplysningspligt overfor børn og unge (personer u/18 år)

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder/værge

Når du tegner et abonnement/betaler via kreditaftale, skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder/værge.    En aftale kan altid let annulleres af en forælder/værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år. Spil og chat: Brug ikke dit eget navn eller andre personlige oplysninger, når du opretter dit brugernavn.

 

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på missi.dk , skal du igennem 5 trin :

  1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger.
  3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.
  4. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@missi.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 08.10.2016